About

”ஓங்க லிடைவந் துயர்ந்தோர் தொழவிளங்கி
யேங்கொலிநீர் ஞாலத் திருளகற்றும் – ஆங்கவற்றுள்
மின்னேர் தனியாழி வெங்கதிரொன் றேனையது
தன்னே ரிலாத தமிழ்”
தண்டியலங்காரம்
ஒன்றாகக் காண்பதே காட்சி; புலன்ஐந்தும்
 வென்றான்தன் வீரமே வீரமாம் -என்றானும்
 சாவாமல் கற்பதே கல்வி; தனைப்பிறர்
 ஏவாமல் உண்பதே ஊண்' 

- ஔவையார்

The  social order that is in force at present in India does not allow equity and equality in public life for all the people. The barbarian chaturvarna system is attempted to be re-introduced with all its venom and vehemence by the chaturvarna protagonists by cornering the centres of power in bureaucracy and abusing that position of power to resurrect the era of Manu by adopting the diabolical methods invented and taught by the First Political Terrorist of the World, Chanakya. 

Sankarahcarya of Kanchipuram says, "We must, at least now, strive hard, wherever possible and to whatever extent, to resurrect the old system, without leaving it stating that it is not possible. Gandhi may not have that much faith in it. But, as far as I am concerned, I am not prepared for it. This caste structure must definitely / necessarily be created once again" "சாத்தியமில்லை என்று விட்டுவிடாமல், இப்போதாவது எங்கே எவ்வளவு முடிகிறதோஅங்கெல்லாம் முடியும் அளவுக்கு பழைய வழிக்குத் திருப்பத்தான் பாடுபடவேண்டும். காந்திக்கு இதிலே நம்பிக்கைகுறைந்துபோயிருக்கலாம். ஆனால், என்னைப்பொறுத்தவரையில், நான் அதற்குத் தயாராக் இல்லை. மறுபடியும் இந்தச் சாதி ஏற்பாட்டைஉண்டாக்கத்தான் வேணும்"."இந்த லோகம் ஏன் பாவத்தை அதிகமாக அடைந்துவிட்டது என்றால் குலதர்மத்திலிருந்து நாம்நகர்ந்துவிட்டதுதான் காரணம்”, “This world has become a sinful place only because we have moved away from hereditary professions”, says Sankaracharya Chandrasekarendra Saraswathi of Kanchi. He is so obsessed with the Chathurvanaa system that he says, "While, in those days, the king was proud of protecting and promoting the varna dharma, now a days, the basic premise of the social and political life is to have the casteless society… I am not prepared to accept, in the least, the argument of those who say that the division itself is wrong and the rituals connected with that is also different for different groups. One must realise with wisdom that what is wrong is only the present set-up in which people do not follow their hereditory professions." தொழில் பாகுபாடும்ஆச்சாரங்களை அவாளவால் பின்பற்றுவதும் மாறி, இப்போதுள்ள நிலைமை ஏற்பட்டதுதான் தப்பு என்று விவேகத்தோடுபுரிந்துகொள்ளவேண்டும்” "How can one find fault with the system that has given separate and elevated status to the Brahmins that they alone are fit to study Vedas? How come, everyone can study Vedas? Are all equals?" “வேதம் படிக்க இவன்தான் லாயக்கு என்று பிராமணனை ஒதுக்கி உயர்த்தி வைத்திருப்பதை எப்படி தவறு என்று கூறமுடியும்? எல்லோரும் வேதம் படித்தால் எப்படி? எல்லோரும் சமமா?" (Sankaracharya of Kanchipuram-Deivaththin kural - Part III - Page 876).

The attempts at evolving a casteless society are rebuked by the Sankaracharya in such clear-cut terms that his followers leave no stone unturned to create divisions and subdivisions within the society.

சாதி அமைப்புக்குப் புத்துயிர் கொடுக்க முயல்வது நாகரிகமற்ற செயல். ஆனால், சதுர்வர்ண ஏற்பாட்டாளர்கள், மக்கள் அனைவரும் சமம் என்பதை ஏற்றுக்கொள்ள இன்றுவரை அணியமாயில்லை. 

 These Chaturvarna protagonists refuse to accept the theory of equality of status by birth. 

The others are, therefore, compelled to fight against this ignominy. This website is intended to provide macro-analytical view on this sordid state of human affairs in the sub-continent and to highlight the evils perpetuated by the protagonists of the said apatheidistic chaturvarna system and, thereby, to pave way for the society based on liberty and equality for all as assured by the preamble of the Constituion of India. 



'தனைப்பிறர் ஏவாமல் உண்பதே ஊண்' - ஔவையார்

"Never ! Never again, they cry!
Never again shall we be enslaved" - Goethe.

No comments:

Post a Comment